Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

RKE sin årsrapport for 2021 er publisert

2021 ble nok et år med begrensninger, meter'n og munnbind. Men også nye muligheter åpnet seg, og digitaliseringen har foregått i ekspressfart.

Publisert 14.03.2022
Sist oppdatert 07.02.2024

Vi fikk virkelig testet våre digitale ferdigheter da vi i samarbeid med Helsedirektoratet, og med landets øvrige regionale koordinerende enheter, arrangerte et to dagers webinar om koordineringsordninger og helhetlige forløp i april.

Etter ulike digitale innspillsrunder og kunnskapsdelinger, ble også ReHabiliteringstelefonen og de regionale koordinerende enhetene del av den nasjonale koronaveilederen «Koronavirus – beslutninger og anbefalinger» våren 2021.

Vi må tilbake til 2019 for å se samme aktivitet målt i antall henvisninger via RKE. I 2021 mottok RKE 18 % flere henvisninger til rehabilitering enn i 2020. Avslagsprosenten falt noe og endte på like over 30 %. Forhåpentligvis er den nedadgående avslagsprosenten et resultat av at henvisningene blir bedre.

Vi satset betydelig i 2021 på å bidra til bedre kvalitet på henvisninger ved utvikling av en informasjonsfilm om hva en henvisning til rehabilitering i spesialisthelsetjeneste bør inneholde, og ikke minst viktigheten av at mål for pasientens rehabiliteringsprosess beskrives.

Årsrapporten beskriver i sin helhet de viktigste aktiviteter som ble gjennomført i 2021. Alle årsrapporter for RKE finner du på våre nettsider.

Årsrapporter til regional koordinerende enhet