- Det er imponerende at klinikkens medarbeidere har lyktes med å gi pasientene denne opplevelsen, også under en pandemi, sier kvalitetssjef Siv Anita Horn.
Mer tilfreds med maten, høy ambisjon om måloppnåelse
Når det gjelder maten, svarer 76 prosent at den var tilfredsstillende. Dette er en økning på 7 prosent sammenlignet med 2020. For barn og unge under 17 år, er 49 prosent tilfreds med mattilbudet.
- Til tross for at det er bedring i resultatene når det gjelder mat, har sentralt kvalitetsutvalg og klinikkledelsen sammen bestemt at arbeidet med å øke tilfredsheten skal fortsette, sier Horn.
Ørige forbedringsområder
Det er også andre områder som det er ønskelig å forbedre. 63 prosent av de voksne pasientene svarer at de opplevde å nå målene under oppholdet. Ambisjonen for 2022 er at over 75 prosent skal erfare at målene for rehabiliteringen blir nådd.
Sykehuset skal benytte resultatene aktivt i sykehusets forbedringsarbeid.