Forventede resultater
- Pasient: Økt involvering i egen rehabilitering ved å delta i møter, få opplæring og treningsoppgaver.
- Sykepleietjenesten: Færre skift av smitteutstyr da pasienten også får kontakt uten direkte oppmøte.
- Teamkoordinator: God veiledning og godt utstyr kan gjøre tjenesten pålitelig nok til å bli brukt i økende grad.
- Terapeuter: Færre skift av smitteutstyr og likevel økt tilgang til pasienten i alt som ikke krever fysisk pasientkontakt som informasjon, opplæring og samt at en del instruksjon kan gis over nettet.
- IKT og e-helse: Færre henvendelser da valg av programvare med spesialtilpasset brukerveiledning er enkel nok til bruk av pasienter og pleietjeneste alene.
- Servicetorg: Noe merarbeid ved utlån, som de ikke har hatt tidligere.
Varighet
01.2020 – 06.2020
Samarbeidspartnere internt
Innovasjon, IKT og e-helse (utstyr og prosess)
Kompetanseenhet (bruksanvisning)
Servicetorg (utlån og lagring)
Finansiering
intern
Gevinstområder
- Pasientnytte
- Økonomisk nytte
- Organisatorisk nytte
Kontakt
Prosjekteier leder av IKT og e-helse, Hans Kristian Skara
Status
Ipad, ipad-holder (i ulike varianter) og bruksanvisning fås ved servicetorg.
Utlånsavtalen, instruks for rensing av utstyr ved servicetorg og bruksanvisning til bruk for pasient, sykepleier, teamkoordinator og klinikere er lagt i kvalitetshåndboken.
Prosjektet er registrert som Onlinetjeneste i Induct,